آشنایی با قطعات لپ تاپ

آغاز کوچک، رشد چشمگیر: تاریخچه تأسیس Amazon

آمازون (Amazon)، یکی از بزرگترین شرکت‌های جهانه که همه چیزی که به ذهنت میاد رو پیدا می‌کنی. از کتاب و لوازم الکترونیکی تا لباس و خوراکی، همه چیز توی این بازار آنلاین موجوده. این شرکت که توسط جف بزوس راه‌اندازی شد، الان به یک ابر بزرگ اطلاعاتی هم تبدیل شده و خدماتی مثل ذخیره‌سازی ابری و هوش مصنوعی هم ارائه می‌ده. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل این شرکت را معرفی کنیم.

آمازون (Amazon)

جف بیزوس کیست؟

جف بیزوس، موسس و رئیس شرکت آمازون، یکی از موفق‌ترین و تأثیرگذارترین کارآفرینان جهان است. او در سال ۱۹۹۴، آمازون را که ابتدا یک کتابفروشی آنلاین بود، راه‌اندازی کرد. از آن زمان به یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروش‌های آنلاین جهان تبدیل شده است. جف بیزوس همچنین مالک روزنامه واشنگتن پست و شرکت بلو اریجین (یک شرکت اکتشاف فضایی) نیز می‌باشد.

او با بنیان‌گذاری وبگاه آمازون دات‌کام، نقش کلیدی در رشد تجارت الکترونیک ایفا کرد. همچنین در اوت ۲۰۱۳، روزنامه واشنگتن پست را خریداری کرد. جف بیزوس با ثروت خالص حدوداً ۱۲۶ میلیارد دلار آمریکا در آوریل ۲۰۲۲، بنا بر میلیاردرهای جهان مجله فوربز و شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، اولین شخص ثروتمند در جهان است. او با تلاش‌های خود در زمینه تغییرات اقلیمی و سفر به فضا نیز شناخته شده است .

جف بیزوس کیست؟

بیزوس با ایده‌آل‌های خود و توانایی در ایجاد و توسعه کسب‌وکار، به یکی از شخصیت‌های برجسته و موفق در دنیای کارآفرینی تبدیل شده است.

 

 

تاریخچه شرکت Amazon

آمازون یا Amazon، شرکت تجارت الکترونیک چندملیتی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بیزوس در شهر سیاتل واقع در ایالت واشینگتن تأسیس شد. این شرکت نخست با سرمایه ۲۵۰ هزار دلار آمریکا توسط جف بیزوس در سال ۱۹۹۵ بنیان‌گذاری شد. ابتدا با عنوان فروشگاه آفلاین کتاب آغاز کرد و سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود. امروزه آمازون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان شناخته می‌شود.

شرکت آمازون دامنه گسترده‌ای از کالاها و محصولات را پخش می‌کند که از کتاب، سی‌دی و دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری تا لوازم الکترونیکی مصرفی و وسایل خانگی، کیف، کفش و انواع لباس را در بر می‌گیرد. همچنین، آمازون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات ابری نیز شناخته می‌شود.

تاریخچه شرکت Amazon

 

تاریخچه این شرکت به عنوان یک نتیجه از آنچه که بنیانگذار آمازون، جف بیزوس، «چارچوب کمینه‌سازی پشیمانی» نامیده، تأسیس شده‌است. این چارچوب تلاش‌هایش را برای از بین بردن هرگونه پشیمانی برای غیبت در انعکاس کسب و کار اینترنتی در آن زمان توصیف می‌کند. در سال ۱۹۹۴، بیزوس شغل خود به عنوان معاون رئیس D. E. Shaw & Co. را رها کرد و به سیاتل نقل مکان کرد. او شروع به کار بر روی یک طرح تجاری که در نهایت تبدیل به Amazon.com شد کرد.

 

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *