آشنایی با قطعات لپ تاپ

راه های تشخیص ال ای دی ریفر از NEW

LED لپ تاپ چیست؟

صفحه نمایش لپ تاپ ها از دو نوع LCD و LED میباشند که نوع LED آن مخفف کلمه Light Emitting Diodes میباشد. در ال سی دی ها، لامپ های فلوئورسنت بکار رفته است که برخلاف آن در صفحه نمایش های ال ای دی از لامپ های LED استفاده شده است که همین سببی شده است که صفحه نمایش های ال ای دی دارای عمر بیشتری باشند اما حساسیت بیشتری از ال سی دی ها دارند.

صفحه نمایش های ال ای دی به دلیل کیفیت و وضوحیت بیشتر، عموما گران تر از صفحه نمایش های ال سی دی میباشند که در این مقاله قصد داریم به  تفاوت چند دسته از انواع LED های موجود در مجموعه افق به لحاظ وضعیت کالا بپردازیم.

راه های تشخیص صفحه نمایش ال ای دی:

  1. نیو (New)
  2. نیو پیکسل سوخته (Dead Pixel New)
  3. Grade A
  4. ریفر پیکسل سوخته (Dead Pixel Refurbished)
  5. OEM

ال ای دی نیو (LED NEW)

در این نوع ال ای دی، تمامی قطعات ساخت شرکت‌های اصلی تولیدکننده ال ای دی می‌باشد از مشخصه‌های مهم آن دارا بودن پارت یکسان بر روی ال ای دی و برد ال ای دی و عمر طولانی‌تر آن‌ها نسبت به ال ای دی‌های دیگر است درواقع درصد خرابی این دسته از ال ای دی‌ها بسیار محدود می‌باشد و وضوح و کیفیت تصویر در این نوع ال ای دی ها استاندارد LED اصلی است.

ال ای دی نیو (LED NEW)برد ال ای دی نیو (LED NEW)
نیو پیکسل سوخته (Dead Pixel New)

این LED ها درواقع همان ال ای دی های نیو (New) می‌باشند، با برخی از مشکلات ظاهری اعم از پیکسل سوخته، هاله و.. که ناشی از تعمیرات ال ای دی و یا دوباره نو شدن آن‌ها است. در عکس زیر نمونه‌ای از این مورد را مشاهده می‌کنید.

نیو پیکسل سوخته (Dead Pixel New)

ال ای دی Grade A

ظاهر این ال ای دی ها ممکن است کاملاً شبیه ال ای دی های نیو New باشد. این دسته از ال ای دی ها تولید شرکت‌های اصلی می‌باشند، با این تفاوت که تعمیر یا Renew شدند. به‌عنوان‌مثال ممکن است صفحه پشت یا بخشی از قطعات ال ای دی تعویض شده باشد، به همین دلیل این دسته خرابی‌های بیشتری نسبت به ال ای دی های نیو (new) دارند. گاهی برچسب‌هایی روی فریم صفحه برای مخفی کردن خش‌ها وجود دارد که این امر سبب ایجاد مشکلاتی در ظاهر این ال ای دی ها می‌شود، بنابراین هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که معمولاً این ال ای دی ها به‌عنوان ال ای دی های NEW در بازار به فروش می‌رسند.

ال ای دی ریفر پیکسل سوخته (LED Dead Pixel Refurbished)

درواقع همان ال ای دی های Grade A هستند با برخی مشکلات ظاهری از قبیل پیکسل سوخته، هاله و.. که ناشی از تعمیرات ال ای دی و یا دوباره نو شدن آن‌ها است.

ال ای دی OEM

این ال ای دی مشابه ال ای دی های Grade A هستند با این تفاوت که ال ای دی های OEM دوباره نو (RENEW) شده است. بدین معنی که برد آنها تعویض شده و از بردهای غیر اصلی و بدون مشخصه در این ال ای دی ها استفاده کرده‌اند، ظاهر آن شبیه ال ای دی نیو new می‌باشد و در بازار به اسم NEW به فروش می‌رسد. این نوع ال ای دی ها درصد خرابی بالایی دارند و معمولاً ازلحاظ کیفیت و وضوح تصویر نسبت به LED NEW از کیفیت پایین‌تری برخوردار بوده و یکی از راه‌های تشخیص آنها عدم چاپ پارت اصلی ال ای دی روی برد آن می‌باشد.

ال ای دی OEMبرد ال ای دی OEM

حالا که متوجه تفاوت ال ای دی های موجود در بازار شدید ، میتوانید توضیحات بیشتر و خرید و قیمت مانیتور لپ تاپ را مشاهده نمایید.

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

نوشته های مشابه

16 دیدگاه

  1. خوب الان چطور میشه فهمید کدام را ما خریدیم برچسب یا نوشته ای داره؟

    1. جواب شما در مقاله میباشد. مشخصات توضیح داده شده در مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

  2. منظور از ال ای دی پیکسل دار چیه؟ چند تا پیکسل داره یعنی؟

    1. با سلام.
      منظور از ال ای دی های پیکسل دار درواقع همان ال ای دی های نیو (New) می‌باشند که با برخی از مشکلات ظاهری اعم از پیکسل سوخته(یک عدد یا نهایتا دو عدد پیکسل سوخته)، هاله و.. میباشد که ناشی از تعمیرات ال ای دی و یا دوباره نو شدن آن‌ها است.

  3. من ال ای دی ریفر خریدم پیکسل ندارد امکان داره پیکسل به وجد بیاید؟

    1. سلام کالا دیجیتال می باشد امکان بوجود امدن پیکسل وجود دارد در کالای new نیز امکان وجود پیکسل وجود دارد

  4. همه ی مانیتورهای پیکسل سوخته موجود در شرکت شما تعمیری هستند؟

    1. سلام خیر ال ای دی های پیکسل دار اکثرا از نوع دست دوم می باشند.

  5. آیا ال ای دی پیکسل سوخته زود دچار مشکل می شود و از کار می افتد؟

    1. با سلام طبیعتا صفحه نمایش ریفر نسبت به new از طول عمر کمتری برخوردار است.

  6. ببخشید اگر صفحه نمایش ریفر بندازم روی لپ تاپم ممکنه دوام و طول عمرش کم بشه ؟

    1. سلام صفحه نمایش هم یک قطعه الکترونیکی است و نمی شود دقیقا طول عمر آن را تخمین زد اما طبیعتا نسبت به ال ای دی new از طول عمر کمتری برخوردار است.

  7. آیا تعداد پیکسل در ال ای دی ریفر با گذشت زمان بیشتر می شود یا خیر؟

    1. سلام در نظر داشته باشید که تعدادی از پیکسل های سوخته در نمایشگر شما هیچ تاثیر مخربی به دیگر پیکسل های پنل نمی رساند و جریان الکتریکی که قرار بوده به آن پیکسل ارسال بشه به هیچ عنوان تقسیم بر پیکسل های دیگه نمیشه و اون جریان از منبع تقسیم جریانات کامل قطع میشود یا بیهوده هدر میرود. یعنی یک پیکسل سوخته تا بینهایت پیکسل سوخته باعث نمیشود که بعد ها و پس از مدتی تعداد پیکسل های سوخته شما بیشتر شود مگر اینکه دلیل پیکسل سوخته ضربه بوده باشد و این ضربه باعث ناپایداری جریانی و اختلالات برد T-Con و همچنین هماهنگی و کارایی دیگر پیکسل ها شده باشد که به مرور تاثیرش رو بگذارد و این مورد هم به پیکسل های سوخته و تاثیر اون ها بر پیکسل های دیگر مربوط نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *